فروشگاه اینترنتی گچ کار

گچ کار

فروشگاه اینترنتی گچ کار

کلمات کلیدی

خرما

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۱۹ ق.ظ

بهتر است بدانید که 100 گرم خرمای تازه دارای ۱۶۳ کیلوکالری انرژی ، ۰٫۹ گرم پروتئین ، ۰٫۳ گرم چربی ، ۳۸ گرم گلوسید ، ۳۰‌ میلیگرم فسفر ، ۱٫۳ میلی‌گرم آهن ، ۶۵۰ میلی‌گرم پتاسیم، ۶۵ میلی‌گرم منیزیم ، ۷۰ میلی‌گرم کلسیم ، ۲ میلی‌گرم آهن ، ۲٫۲ میلی‌گرم نیاسین می باشد.در واقع به دلیل سدیم کم آن (یک میلی‌گرم در ۱۰۰ گرم خرما)، برای افراد دچار فشار خون بالا که باید رژیم کم سدیم داشته باشند، مفید می باشد.جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده خرما با توجه به داشتن مقدار قابل توجه فیبر خوراکی می‌تواند از بسیاری سرطان‌ها مانند سرطان کولون و معده پیشگیری می کند.در واقع یکی از خواص خرما ملین بودن آن می باشد.اگر ۶ تا ۷ عدد خرما را در ۲ لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید خاصیت آن را خواهید دید.در واقع خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید معده است، از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل‌درد می‌شود، در طب سنتی چین برای رفع دل درد ۲ تا ۳ عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش انداخته آن را هم زده و می‌نوشند.

خرما ، خواص خرما , خرما و لاغری

مراحل تکامل خرما را بشناسید:

جالب است بدانید میوه خرما از زمان تشکیل تا هنگام رسیده شدن باید ۴ مرحله را پشت‌سر بگذارد که عبارتند از: مرحله نخست که میوه‌ای به رنگ سبز، سفت و تلخ است و به آن (چاقالی) می‌گویند، ذخیره قند خرما در این مرحله گلوکز و فرکتوز است.در واقع مرحله دوم ۶ هفته به طول می‌انجامد. در این مرحله میوه هنوز سفت است، اما رنگ آن به زرد نارنجی یا قرمز تغییر می‌یابد و ذخیره قند آن عمدتا ساکاروز است و به آن خرما خارک می‌گویند.مرحله سوم که به آن رطب می‌گویند، ۴ هفته طول می‌کشد. میوه در این مرحله نیمه رسیده و به رنگ قهوه‌ای است. مرحله چهارم ۲ هفته طول می‌کشد. در این مرحله میوه رسیده است. بعضی میوه را وقتی رنگش هنوز روشن است، برداشت و برای رسیده‌تر شدن در شرایط دمایی مناسب انبار می‌کنند. مانند رطب مضافتی و کبکاب (زرد طلایی) و بعضی دیگر در گرمای خرماپزان بر سر نخل می‌مانند تا نیمه‌خشک شود که به آن خرما می‌گویند، مثل خرمای پیارم.

۱۰ نکته درباره خرما بدانید

۱- بهتر است سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید.

۲- در واقع در آشپزی و شیرینی‌پزی نیز به جای شکر می‌توانید از خرما استفاده می نمایند.

۳- جالب است بدانید ورزشکاران به علت فعالیت زیاد، می‌توانند از عصرانه‌ای مقوی که با خرما باشد استفاده می نمایند.

۴- گفتنی است که خرما برای کاهش چربی‌های خون موثر است.

خرما ، خواص خرما , خرما و لاغری

۵-قابل ذکر است که با مصرف خرما می‌توان احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش داد.

عصاره خرما با جلوگیری از رشد میکروب عامل پوسیدگی دندان، احتمال ابتلا به این عارضه را کاهش می‌دهد.

۶- جالب است که بدانید خرما میوه بسیاری مغذی و کامل است که می‌توانید به همراه چای یا آب جوش در افطار آن را میل کنید.

۷- در واقع خرما دارای قند زیادی است. در واقع حدود۷۰ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد، ۲۵ درصد قند آن ساکاروز و ۵۰ درصد آن گلوکز می باشد.

۸-گفتنی است  فیبر موجود در خرما برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی مفید است.

۹-بهتر است بدانید  کسانی که بیماری قند دارند باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

۱۰- برای خواب راحت و با آرامش می‌توانید قبل از خواب یک عدد خرما و یک لیوان شیر گرم میل نمایند.

پس برای داشتن خوابی آرام خرما بخورید.

زنبورداران در فصول بی‌گلی منطقه‌شان با دادن شربت آب شکر یا شیره انگور یا شیره خرما به زنبورهایشان، عسل تولید می‌کنند.

سرکه خرما و نیشکر هم در دنیا تولید می شوند

انجیر چاق کننده است و برای آنهایی که می خواهند وزن اضافه کنند بسیار مفیدو موثر است . بدین منظور می توان آن را با شیر مخلوط کرد و در بین غذاها میل نمود.
لازم به ذکر است که برای درمان ناراحتی های سینه حدود 20 گرم از خرما ، عناب ، انجیر خشک و مویز را با هم مخلوط کرده و آسیاب می نمایند. سپس این پودر را با یک لیتر آب می جوشانند تا حجم آن به نصف برسد .از این جوشانده می توان به مقدار سه فنجان در روز مصرف نمایید.  قابل ذکر است که جوشانده انجیر خشک درمان کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی ، کلیه ، ذات الریه ، ذات الجنب ، سرخک ،مخملک و آبله می باشد .

خوردن شیر و گردو با خرما بدن را چاق کرده ، رنگ صورت را نیکو ، نیروی جنسی را تقویت و نطفه را زیاد می کند ، سوارخ های پوست بدن را پاک ، امراض رحمی را درمان و خارش موضعی زنان آبستن رابرطرف می کند. رفع ورم و خونریزی رحم ، ضد سرطان ، مغز و حواس باطنی را تقویت می نماید ، برای مبتلایان آسم کبدی مفید و سموم بدن را برطرف می کند البته به شرط آن که حساسیت نداشته باشند زیرا حساسیت را تشدید می نماید ، معالجه عفونت های ریوی ، گردو دارای مس است و یا آهن برای ساختن هموگلوبین خون همکاری می نماید.

خرما سرشار از استروژن است

خرما اسهال را بند می آورد

 خرما

reference : http://www.bisms.ir/date


  • حسن رضی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی